fbpx
10 juni 2019

Patiëntenervaringsonderzoek Rijnzicht Oogkliniek 2018

Rijnzicht Oogkliniek wil graag weten hoe haar patiënten de kwaliteit en zorg ervaren. Dit werd gemeten met het patiëntenervaringsonderzoek KliniekenMonitor gecombineerd met de PREM MSZ (Medisch Specialische Zorg), uitgevoerd door het onafhankelijke onderzoeksbureau Bosgra Onderzoek.

Wij zijn er blij met de resultaten en delen deze graag met jullie. De totale indruk van de kliniek scoort een 8.8. Daarbij zijn de positieve punten in het onderzoek de deskundigheid van de zorgverleners, de aandacht voor veiligheid, het goed op elkaar aansluiten van de verschillende afspraken, nazorg, ontvangst, telefonische hulp en bereikbaarheid.

De Net Promotor Score, ofwel de mate waarin de patiënten Rijnzicht Oogkliniek aanbevelen aan vrienden/familie, is bovengemiddeld en bedraagt 70, waarvan 74% promotors en 4% criticasters. Hiermee scoort de NPS 4 punten hoger dan het vorige onderzoek en 20 punten boven de landelijke Benchmark KliniekenMonitor.

Hieronder enkele quotes uit het onderzoek:

“Alles wat er besproken moest worden is gedaan. De hele behandeling is verlopen zoals de artsen van deze kliniek vooraf hadden aangegeven.”

“Uitermate deskundig, ontzettend behulpzaam, vriendelijk, meedenkend. Superteam!”

“De deskundigheid en professionaliteit is uitmuntend. Ik ben zeer dankbaar, ik had niet verwacht dat het zicht zo scherp zou zijn. Fantastisch, ik raad iedereen die een ingreep overweegt het te gaan doen.”

Zie hier alle resultaten van het onderzoek.