fbpx
11 september 2018

Patiënttevredenheidsonderzoek Rijnzicht Oogkliniek

Afgelopen periode heeft onafhankelijk onderzoeksbureau Bosgra een patiënttevredenheidsonderzoek uitgevoerd voor onze kliniek. De uitkomst van dit patiënttevredenheidsonderzoek wordt vergeleken met andere soortgelijke klinieken in Nederland. De uitkomst van dit onderzoek is een mooie opsteker voor ons werk en geeft meer inzicht in hoe de patiënten over ons denken en waarom ze voor ons kiezen.

De belangrijkste positieve punten in dit onderzoek zijn de deskundigheid van de zorgverleners, samenwerking tussen de zorgverleners, het schoon werken in de kliniek, de aandacht voor veiligheid het goede luisteren door de zorgverleners en het op elkaar aansluiten van de verschillende afspraken. De rapportcijfers variëren van een 8,5 tot een 9, waarbij het rapportcijfer voor de nazorg, informatieverstrekking vooraf het hoogst scoren, zelfs hoger dan het landelijke gemiddelde.

Landelijke Benchmark Klinieken Monitor

Onderdeel Rijnzicht Oogkliniek 2017 Rijnzicht
Oogkliniek 2016
Landelijke Benchmarkt
Kliniekenmonitor juni 2018
Landelijke Benchmarkt
Kliniekenmonitor
Oogheelkunde juni 2018
Informatievoorziening voorafgaande aan de behandeling  

8,5

 

8,3

 

8,3

 

8,1

Bejegening door de behandelaar 8,5 8,5 8,5 8,4
Behandeling 8,7 8,8 8,5 8,5
Nazorg 9,0 8,4 8,2 8,3
Totaalindruk van de kliniek 8,9 8,6 8,5 8,3

Enkele citaten van patiënten

  • “Ontzettend vriendelijke, deskundige en betrokken medewerksters waardoor je je erg op je gemak voelt!”
  • “Resultaat is boven verwachting goed, heb bijna 100% zicht! Zeer vriendelijk en vrolijk persoonlijk, men heeft duidelijk werkplezier.”
  • “Goed, duidelijk en schoon. Lage drempel om vragen te stellen en terug te komen, dat is prettig.”
  • “De assistentes die mijn geruststelden voor het ooglaseren waren erg lief. Ik vond het erg fijn dat zij mijn hand vasthield tijdens de ingreep.”

Waarom kiest men voor Rijnzicht Oogkliniek?

De belangrijkste reden waarom patiënten voor Rijnzicht Oogkliniek kiezen, is de deskundigheid van onze artsen (41%), gevolgd door de afstand tot huis en de korte wachttijd. Ook het advies van familie en vrienden is belangrijk bij de keuze voor onze kliniek (32%). De huisarts en vrienden of familie zijn de belangrijkste verwijzers.

Bij de open vraag ‘Waarover zou u de kliniek een compliment willen geven?’ worden het vaakst genoemd: de professionaliteit, vriendelijkheid, deskundigheid, de goede zorg en de nazorg. Het vertrouwen in Rijnzicht is groot, 50% van de behandelde vindt dat zijn kwaliteit van leven erop vooruit is gegaan na de behandeling. Van de mensen die ons weten te vinden komt meer dan de helft via familie of vrienden of via het internet.

Wij willen onze cliënten bedanken voor deze mooie cijfers, dit is voor ons een mooi compliment. Daar werken wij met zijn allen dan ook hard voor en gaan voor minimaal dezelfde score voor komend jaar.

Auteur Renate Kok